Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

senyum itu adalah satu sedekah
yang paling mudah dan susah untuk dilakukan
oleh semua insan...
jadi senyumlah kerana senyuman mu itu
sangatlah manis...^_^

pembaca yg budiman

hadis Rasulullah s.a.w

Baginda Nabi SAW bersabda, maksudnya:

“Sesiapa yang menunjukkan ke jalan kebaikan, akan diberi kepadanya pahala sebanyak mana pahala orang yang melaksanakan kebaikan tersebut, tanpa kurang sedikit pun daripada pahala mereka semua itu. Seterusnya sesiapa yang menunjukkan ke jalan kesesatan, akan diberi kepadanya dosa, sebanyak mana dosa orang yang telah melaksanakan kesesatan tersebut, tanpa kurang sedikit pun daripada dosa-dosa mereka semua itu.”

renungan seketika bersama spwsa

Wahai wanita solehah, jgn risau akan jodohmu kerana muslimin yang bijaksana itu tidak akan terpaut pada wanita hanya pada kecantikan, pada lirikan senyuman, pada pujuk rayu, pada bicara manja yang menggoda... Sesungguhnya, lelaki itu adalah pemimpin kepada wanita, andai belum sampai, anggaplah bahawa Adam yg kau nantikan itu sedang membina sahsiah kepimpinan dirimu... kerana pada wanita itu ada kekurangan dan Adam yang benar2 layak pasti akan hadir untuk melengkapkan Hawanya.

kawanku unisza

kawanku unisza

About

kata2 dari spwsa

percayalah pada kemampuan diri sendiri dan
jangan menggantung diri pada orang lain..
anggaplah bahawa mereka memerlukan anda
dan bukan anda yang memerlukan mereka..
hanya Allah yang selalu bersama diri anda...

maafkanlah org yg menzalimi dan sambunglah tali
silaturrahim dengan org yg memutuskannya.
berilah org yg tdk pernah memberi kpd kita dan
berlembutlah terhadap org yg berbuat jahat kpd kita.
jika kita mampu melakukan semua itu, nescaya kita
akan memperoleh kebahagian dan ketenangan itu..

peringatan buat kaum hawa

1. jaga pandangan mata/ tundukkan pandangan
2. jaga maruah diri
3. jangan tunjukkan perhiasan diri pada org
4. memakai tudung

insan biasa

ainul adam
anak jati klate
sweet21
gantunglah cita2mu di bintang, dan cubalah untuk menggapainya
Sky Blue Bobblehead Bunny

get this widget here

Sunday, March 25, 2012

ary yg memenatkan



wah,ary nie penat bangat...
itulah ungkapan yg dpt aku tafsirkan disini...
bygkn, selama jalan kaki ikot jalan blkg unisza slama nie, ok jew p pasar malam...
ase dekat je...tp td,perrrhhh giler penat...tiba2 jew ase jauh ngt...
xtau la dh wape kali aku n my frenzzz berhenti...
0oppsss...lupa nk gtau,msti korang tertnye2kn (walau xtnye pn..hihihi)
knpa aku ckp penat ary nie cz ary nie ak dtg unisza...

kata dah abis tp dtg unisza ag???

sb aku sygkn unisza,tu yg dtg balik...hihihii...
xde la...aku ad program kt johor...
so,ne dtg unisza cz kitaowg bertolak dari sini nek bas unisza...

sem nie banyak gler jalan...
mgu lepas p kl...ad program gk...
sok p johor....
lepas tu,rest 2 mgu,p kl plk...
program jgk...
tp xpe,program kali nie sponser..ditanggung beres oleh pihak etiqa....hahahahaha
bestkn...
best mmg best tp tgk dia pnyr schedule dia, perhhhh gler bapak padat...
xtau la mampu x nk hadapi esok lusa nie....
harap2 dapat lakukan yg terbaik...
insya Allah....
bak kata pepatah, 'belum cuba belum tau' 
kan kan kan...
ok la,nk chaww dulu...takut t melalut pergi tempat len lak...
ihihhiihi....
daaaaa,,,muaaahhhhhhh


1 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...